Czym Jest Błonnik?

Węglowodan pęczniejący w żołądku i zapewniający na długo uczucie sytości, o czym mowa? O błonniku, materiale podporowym i budulcowym roślin. Zalety jego, zna zapewne każda odchudzająca się kobieta, a jeśli nie zna, to zaraz się o nich dowie.

>> Zobacz błonnik witalny <<

Błonnik jest cukrem złożonym, należącym do grupy polisacharydów. Stanowi on główny składnik błon komórkowych warzyw, ziaren zbóż i nasion roślin strączkowych. Przez organizm ludzki jest nieprzyswajalny, a jednocześnie jego obecność w pobieranych pokarmach jest konieczna. Wypełnia on jelita i pobudza ich perystaltykę. Błonnik przechodzi przez układ trawienny, niczym odkurzacz, czyszcząc go ze wszelkich niestrawionych resztek pożywienia.

Najbogatszymi źródłami błonnika w naszym pożywieniu są: biała fasola, otręby pszenne, kasza jęczmienna, kukurydza, chrzan, natka pietruszki i mąka pszenna. Dla dorosłego człowieka zapotrzebowanie na błonnik nie powinno przekraczać 100mg na kg masy ciała, zbyt duża jego ilość powoduje bowiem biegunki, przyspieszając nadmiernie pracę jelit. W żywieniu istnieje zasada, że wszystko zdrowe, co spożywane w umiarze. Jeśli chodzi o błonnik, zasada ta jest podstawą.

Nie zaleca się przekraczania dziennej dawki spożycia, nawet, jeśli błonnik stosuje się podczas diety odchudzającej. Szczególnie mam na myśli wszelkie suplementy diety typu: Błonnik z…, zażywanie takich tabletek w nadmiarze, może doprowadzić do rozregulowania pracy żołądka i odwodnienia organizmu. Pęczniejący w przewodzie pokarmowym błonnik, wypełnia żołądek i jelita, powodując uczucie sytości i przyspieszając przesuwanie się treści pokarmowej. Spożycie dużej ilości błonnika powoduje, że przez długi czas nie odczuwamy głodu. W konsekwencji nie jedząc, nie dostarczamy organizmowi wystarczającej ilości witamin i składników mineralnych, co doprowadzić może do awitaminozy(niedoboru witamin w organizmie).

Należy pamiętać, że błonnik nie jest cudownym specyfikiem, dzięki któremu w kilka dni pozbędziemy się nadwagi. Spożycie większej ilości warzyw i grubych kasz, jest rozsądniejszym sposobem dostarczenia organizmowi tego składnika i o wiele smaczniejszym niż tabletki. Zdrowe żywienie oparte jest przede wszystkim na rozsądku. Błonnik, jako suplement diety postaci tabletek, może być stosowany jedynie, jako dodatek, nigdy zaś, jako jedyne źródło tego składnika.

Pozdrawiam,
Kinga Krawczyk

>> Zobacz błonnik witalny <<

Opublikowano on Wrzesień 20, 2011 at 9:07 am  Dodaj komentarz  

The URI to TrackBack this entry is: https://zdrowejelita.wordpress.com/czym-jest-blonnik/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: